maanantai 25. helmikuuta 2013

DIY Ombre hair

Kun ensimmäisen kerran kuulin hiusten liukuvärjäämisen olevan in, täytyy myöntää etten lämmennyt ajatukselle lainkaan.

Omat hiukseni kasvavat nopeaa vauhtia ja joudun aina tuskailemaan tyvikasvuni kanssa. Omat hiukseni ovat niin tumman ruskeat että taittavat jo melkeinpä mustaan luonnostaan.
Olen kuitenkin todennut, että minulle sopii parhaiten pari astetta vaaleampi hiusväri kuin luonnollinen värini. Näin ihoni ei näytä kovin kalpealta, varsinkaan tähän aikaan vuodesta, kun olemme saaneet nauttia auringosta kokonaiset 18 tuntia 80 päivän aikana.
Siksi kuullessani liukuvärjäyksestä tuli mieleeni heti ekana, miksi kukaan haluaisi itselleen laittoman pitkän tyvikasvun..?

Nämä kuvat saivat minut kuitenkin muuttamaan hieman mieltäni.

Kuva: Dark ombre hair

Rihanna

Lähdin järkeistämään asiaa itselleni, millä kaikilla tavoin ylipitkä tyvi olisikin hyvä juttu..?
Mulla on merkillinen tarve järkeistää niitä asioita itselleni, joista olen aikaisemmin ajatellut etten tuu koskaan haluamaan/pitämään ja myöhemmin tulenkin suunnittelemaan niitä itselleni. Never say never.

Imageupper
Viimeistään ylläolevan kuvan nähtyäni totesin, että minäkin haluan liukuvärjätyt hiukset. Joten...


Pitkän ja terapeuttisen puhelun jälkeen rakkaan ystäväni kanssa löysin itseni kylppäristä. Ylhäällä "ennen"-kuvaa siitä millaiset hiukseni olivat vielä tänään ennen uhkarohkeaa ideaani lähteä kotikeinoin liukuvärjäämään hiuksiani. Olin siis viimeksi värjännyt hiukseni tummanvaalealla sävyllä, noin seiskan tummuudella.

Lähdin aluksi ostamaan uutta L'oréal Préférence Wild Ombrés'a, kun kaupassa päätinkin tarttua perinteiseen hiusväriin. Yksinkertainen syy tähän oli se, että väripaketin mallilla värjäystulos näytti kovin punertavalta makuuni.
Tiedän, tiedän. Koskaan ei pitäisi päätöstä tehdä pelkän kuvan perusteella, koska Photoshopilla voidaan saada ihmeitä aikaan. Vältän kuitenkin kaikkea, joka voisi prosentinkaan mahdollisuudella johtaa punaiseen/keltaiseen lopputulokseen, joten laskin varman päälle valitsemalla L'oréal Récital Préférencen, sävy 03 Lightest Ash Blonde.
Aikaisemmat kokemukseni näin vaaleista hiusväreistä on ollut, että ne ovat alkaneet poistamaan hiuksistani omaa väriä saman tien kun olen ne saanut levitettyä.
Mutta tämä tapaus olikin hieman erilainen.
Laitoin väriä asteittain hiuksiini, aloittaen latvoista. Väri taisi olla päässäni peräti puolitoistakin tuntia, eikä hiukseni olleet vaalentuneet niin paljon kuin olin suunnitellut. Jossain kohtaa kuitenkin totesin, etten uskalla pitää väriä pidempään päässäni tai saisin hyvästellä hiukseni täysin.

 Lopputuloksesta en ole saanut napsittua kuvaa vielä, mutta voin kertoa olevani tyytyväinen siihen. Näin muutaman pesun jälkeen olen sitä mieltä, että se näyttää aina vaan paremmalta. Yritän huomenissa napsia parit "jälkeen"-kuvat.
Olen kuitenkin päättänyt ottaa vähän etäisyyttä näihin myrkykemikaaleihin, jotka jostain syystä ovat viime aikoina kovin vetäneet mua puoleensa (maali, maalinpoistoaine ja nyt nää tujut hiusvärit).

Nyt kuitenkin painaudun pehmoiseen, Comfortille tuoksuvaan petiin.
Tätä misuu on pistänyt pahemman kerran treenikärpänen ja oon ihan ihmeellisesti alkanut viihtymään salilla nykyään.
Kiitos tänpäiväisen Elixian mielenvikaisen Xycling Challenge-tunnin, tää tyttö on niin valmis unten maille.

GoAww


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti